On hyvä varautua digiopastukseen etukäteen. Näillä neuvoilla olet täysin valmis sujuvaan opastukseen, sekä vältät ylimääräistä stressiä jonkin puuttuessa.

  1. Mieti valmiiksi esitettävät kysymykset
  2. Ota tukeen vaativat välineet valmiiksi, esim:
  • Laitteet (puhelin, tietokone, ym.)
  • Päätiedot laitteesta ja käyttöjärjestelmästä (Windows, iOS, iMac, Android(jos et tiedä, selvitetään yhdessä))
  • Tunnukset (pankki, säköposti, tunnusluvut ym.)
  • Salasanat

⚠️ Huomio, digitukija ei pyydä kertomaan tunnuksiasi taikka salasanojasi. Nämä ovat tietoja joita et saa luovuttaa kenellekään. Silloin jos näitä pyydetään luovuttamaan, eikä kirjautumaan itse, on kyseessä todennäköinen huijaus.

  1. Kirjaudu ennakkoon tarvittaviin palveluihin (laitteelle, sähköpostiin, kelaan, omakantaan ym.)
  2. Valmistaudu yhteydenottoon esim. puhelimitse
  3. Digitukija neuvoo tuen tarpeen mukaan parhaan tukimuodon, kuten puhelin-neuvonta, etätuki, digitukipaikat tai lähituki.
  4. Etätukea tarvittaessa mene osoitteeseen digijuudigime.fi/etatuki/ ja lataa etätukisovellus TeamViewer. Asennusohje on Etätuen sivulla ja digitukija opastaa samalla sen käyttöönotosta

Voit ladata tästä artikkelista tulostettavan version tästä: Lataa PDF