On hyvä varautua digiopastukseen etukäteen. Näillä neuvoilla olet täysin valmis sujuvaan opastukseen, sekä vältät ylimääräistä stressiä jonkin puuttuessa.
- Mieti valmiiksi esitettävät kysymykset
- Ota tukeen vaativat välineet valmiiksi, esim:
- Laitteet (puhelin, tietokone, ym.)
- Päätiedot laitteesta ja käyttöjärjestelmästä (Windows, iOS, iMac, Android(jos et tiedä, selvitetään yhdessä))
- Tunnukset (pankki, säköposti, tunnusluvut ym.)
- Salasanat
⚠️ Huomio, digitukija ei pyydä kertomaan tunnuksiasi taikka salasanojasi. Nämä ovat tietoja joita et saa luovuttaa kenellekään. Silloin jos näitä pyydetään luovuttamaan, eikä kirjautumaan itse, on kyseessä todennäköinen huijaus.
- Kirjaudu ennakkoon tarvittaviin palveluihin (laitteelle, sähköpostiin, kelaan, omakantaan ym.)
- Valmistaudu yhteydenottoon esim. puhelimitse
- Digitukija neuvoo tuen tarpeen mukaan parhaan tukimuodon, kuten puhelin-neuvonta, etätuki, digitukipaikat tai lähituki.
- Etätukea tarvittaessa mene osoitteeseen digijuudigime.fi/etatuki/ ja lataa etätukisovellus TeamViewer. Asennusohje on Etätuen sivulla ja digitukija opastaa samalla sen käyttöönotosta
Voit ladata tästä artikkelista tulostettavan version tästä: Lataa PDF